Metta Meditatie

In onze Yin Yoga & Yoga Nidra lessen eindigen we altijd met een uitgebreide ontspanning. Dit is een lange geleide meditatie. Het verloopt doorgaans volgens de volgende 8 fases:

  1. Aankomen in het lichaam en ontspannen – tot rust komen in de zintuigen
  2. Zetten van je intentie: Sankalpa
  3. Lange lichaams-scan
  4. Volgen van de adem
  5. Ervaren van emoties – lichamelijke sensaties – tegenstellingen
  6. Visualisatie
  7. Herhalen sankalpa
  8. Langzaam terug komen in het hier & nu

Soms gebruiken we ook een meditatie in dat middenstuk. De Sankalpa, ofwel hartewens, laat je diep in je hart kijken. Wat zich heel goed leent voor een Metta Meditatie. Metta is liefdevolle, vriendelijke aandacht naar jezelf en de mensen om je heen.

Metta Meditatie is een onderdeel uit de boeddhistische traditie. Het is een mooie praktische oefeningen voor het verkrijgen van een kalme geest. En om met meer compassie naar jezelf te kijken. Jezelf en alles wat er is liefdevol, onvoorwaardelijk en barmhartig te begroeten.

De Metta Meditatie kent 5 stappen:

  1. Metta voor jezelf
  2. Metta voor een vriend/vriendin
  3. Metta voor neutraal persoon
  4. Metta voor een moeilijk persoon
  5. Metta voor iedereen – incl jezelf

Hier is een opname naar de Yoga Nidra op MP3 en op Video

Yogathon – 108 zonnegroeten

Yogathon – 108 zonnegroeten

WAT NEEM JE MEE, WAT LAAT JE ACHTER? Op deze ochtend nodigen wij iedereen uit om mee te doen met 108 zonnegroeten om het jaar af te sluiten en een intentie te geven aan het nieuwe jaar. 108 is een symboliek getal binnen de yoga, het staat voor de heelheid van het...

Lees meer
Sint actie 2019

Sint actie 2019

SCHRIJF EEN REVIEW EN WIN Bewegen bij pijn geeft verlichting. Heb jij die ervaring zelf ook opgedaan in een van onze lessen? Deel dan die ervaring, door een review te schrijven en maak kans op een paar hippe wollen sokken van Soxs. Zorg dat je review voor donderdag 5...

Lees meer